mLegitymacja
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest projektem Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
mLegitymacja jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które - identycznie jak papierowa legitymacja - poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności "tradycyjnej" legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji - z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
Przypomnijmy, że w tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły.
mLegitymację trudno podrobić. Można ją zweryfikować wizualnie - posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).
Dokumenty do pobrania:
Procedura udostępniania mLegitymacji szkolnej w SP nr 199 [.docx, 67.22 kB]
Wniosek o wydanie mLegitymacji [.docx, 17.42 kB]
Wniosek o anulowanie mLegitymacji [.docx, 16.93 kB]
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych [.pdf, 454.77 kB]